How To Trade Alternativer Under Inntjening Sesongen


Cannabisbeholdninger handler ikke på inntjening, i stedet for medikamentledninger. Cannabis - og biotekniske aksjer påvirkes ikke av volatiliteten i prisene i inntjeningssesongen, og handler i stedet for positive data som potensiell FDA-godkjenning på deres medisinrørledning. Investorer opplever vanligvis større risikohandel i inntjeningssesongen, siden prisen på aksjer, futures og opsjoner kan være mer volatil. Mens nybegynnere investerer synes det er mer spennende å handle aksjer rundt inntekter, kan timingen av deres handler være vanskelig. Cannabis-selskaper som befinner seg i bioteknologisektoren som GW Pharmaceuticals (GWPH) og Zynerba Pharmaceuticals (ZYNE), finner at deres aksjer ofte reagerer bedre som svar på positive data om legemidler, kulturelle og politiske paradigmeskift, for eksempel gjennomføring av rekreasjons - og medisinsk bruk på statsnivå enn kvartalsresultatet, sier Jason Spatafora, medstifter av Marijuanastocks og en Miami-basert handelsmann og investor kjent som WolfofWeedST på Twitter. Inntektene til GW Pharmaceuticals, et U. K.-basert bioteknologiselskap med et cannabisbasert epilepsi, har ikke vært for imponerende sent, sa han. Da stoffet Epidiolex mottok positive testresultater i mars i fjor, åpnet aksjen bokstavelig 100 høyere neste dag, sa Spatafora. Grunnen til at investorer elsker marijuana-aksjer så mye som de gjør skyldes det faktum at inntjening ofte betyr lite i en bransje som fortsatt kommer, sa han. Et tidlig stadium bioteknologiselskap som kan demonstrere bevis for konsept, resonerer vanligvis godt med investorer. Biotech har aldri behøvt inntjening for å gi investorer en god avkastning på investeringen, men det ser ut til at med potte - og bioteknisk blanding har investorene den perfekte stormen, sa Spatafora. De som er skeptiske, trenger bare å se på et kart over GW Pharmaceuticals og Zynerba Pharmaceuticals siden juli for å se at disse er hendelsesdrevne aksjer.5 Tricks Companies Bruk Under Earnings Season Det finnes en rekke triks eller handlinger som enkelte offentlige selskaper vil bruke eller sette inn bevegelse for å trekke ullen over investeringssamfunnet øynene kommer inntjenings sesong - spesielt når et selskap savner anslag eller på annen måte skuffer investorer. La oss se på fem av de vanligste shenanigansene som ledelse og kommunikasjonsteam bruker i selskapets utgivelser. 1. Fredagens nyhetsmeldingskommunikasjonsteam som ønsker å begrave en dårlig inntjeningsrapport (eller dårlige nyheter generelt) vil noen ganger søke å formidle utgivelsen på et tidspunkt da det mistenker at det laveste antallet mennesker ser på. Et triks som ble brukt mye i midten til slutten av 90-tallet før folk begynte å fange, var å sende ut utgivelsen etter markedets slutt på en fredag ​​ettermiddag, helst på vei inn i en feriehelg eller på en dag da en rekke økonomiske data var på grunn av utgivelse og spotlighten var ikke på firmaet. (For å lære mer, se Trading on News Releases og kan gode nyheter være et signal for å selge) Komme inn i dårlige nyheter på en mandag morgen er ikke mye bedre, men håp blant lagene som bruker dette trikset er at ved å ha noen dager mellom utgivelsen og åpningsklokken på mandag vil investorer som ellers har solgt aksjene på nyhetene, avkjøle og beholde beholdningen. (Finn ut mer i inntjening: Kvalitet betyr alt og overraskende inntjeningsresultater.) 2. Påkledning deres kommunikasjon For å få full og rettferdig avsløring. selskapene skal opplyse både god informasjon og dårlig informasjon om et gitt kvartal i sine inntektsrapporter. Deres kommunikasjonsteam kan imidlertid forsøke å begrave de dårlige nyhetene ved å bruke setninger og ord som maskerer hva som virkelig skjer. Språk som utfordrende, presset, glidende og stresset, bør ikke tas lett og kan til og med være røde flagg. For eksempel, i stedet for å si i en utgivelse at selskapets brutto marginer har vært avtagende, og at selskapets inntjening kan bli klemt i fremtiden, kan ledelsen ganske enkelt si at det ser en stor prispress. I mellomtiden er investor igjen for å beregne brutto marginprosentrasjoner fra den angitte resultatregnskapet - noe som få private investorer har tid til å gjøre. Du vil også merke seg at informasjonen et selskap ikke vil at du ser, har en tendens til å ligge et sted nær bunnen av utgivelsen, og kan også kobles med annen informasjon. For eksempel kan enkelte bedriftsgrupper snakke om alle de nye produktene de forventer å slippe ut i det kommende året (i kunngjøringen) eller andre positive nyheter, og deretter si hva investorene kan forvente når det gjelder inntjening i fremtiden . Fordi inntjeningsforventningene ikke er et frittstående element (men er sammensatt av annen informasjon) og gjennomsnittlig investor kan ha noe praktisk å sammenligne selskapets prognoser for (for eksempel det nåværende konsensusnummeret), vinner kommunikasjonsteamet ved å begrave nyheten og distraherende offentligheten. 3. Forbedre foretrukket informasjon Noen selskaper investor relations lag vil dristig eller kursiv overskrifter og informasjon i en inntjeningsutgivelse som de vil at investeringsfellesskapet skal fokusere på. Dette er ikke et triks designet for å lure deg, men det kan dra nytte av leserens latskap. Investorer bør forsøke å ikke bli mesmerisert av de uthevede dataene, og bør lese hele utgivelsen, samt se etter fremtidig veiledning hvis de leveres. Investorer bør heller ikke bli så forbruket med en dristig overskrift som sier (for eksempel) Q3 EPS Øker 30 som de glemmer å lese mellom linjene. Spill detektiv og les inn i hva ledelsen sier og prognoser om fremtidige perioder. 4. Økende aksjekjøp Mens lagerinnkjøp er ofte en god ting, vil noen styre godkjenne tilbakekjøp som en del av et forsøk på å gjøre deres aksjer mer attraktive for investeringssamfunnet. Disse styringsselskapene kan ha all intensjon om å fullføre en slik tilbakekjøp, men du kan legge merke til at selskaper har en tendens til å kunngjøre slike tilbakekjøp i forbindelse med eller like etter at dårlige nyheter er utgitt. Det virker bare som mistenkelig timing og ser derfor ut til å være ubehagelig. (For beslektet lesing, se En oppdeling av aksjekjøp.) 5. Annonsering av gode nyheter for å kompensere for dårlige nyheter Som nevnt ovenfor, vil noen selskaper etablere et tilbakekjøpsprogram som et middel for å trekke oppmerksomhet vekk fra dårlige nyheter. Det er imidlertid andre såkalte triks som bedrifter også bruker. For eksempel vil enkelte selskaper kunngjøre en stor ny kunde, stor bestilling, butikkåpning, produktlansering eller ny leie rundt samtidig som dårlige nyheter blir utgitt. Igjen, ideen er å formidle bildet at ting arent så ille. Bunnlinjen Det er en rekke triks eller handlinger som selskapene tar for å få seg til å virke solid og for å redusere virkningen som dårlig inntjening kan ha på aksjekursen. Grundige investorer som studerer alle fakta og leser alle inntektsutgivelser i sin helhet, trenger ikke å bli lurt. Den totale dollarverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. Dette. Når er inntjeningssesongen Inntjenings sesong er tidsperioden hvor et stort antall børsnoterte selskaper frigjør kvartalsberettigede rapporter. Generelt begynner hver inntjeningssesong en eller to uker etter den siste måneden i hvert kvartal (desember, mars, juni og september). Med andre ord, se etter de fleste offentlige selskaper å frigjøre inntektene tidlig i midten av januar, april, juli og oktober. Det er viktig å merke seg at ikke alle selskapene rapporterer i inntjeningssesongen fordi den nøyaktige datoen for en inntjeningsfrigivelse avhenger av når det oppgitte selskapets kvartal slutter. Som sådan er det ikke uvanlig å finne selskaper som rapporterer inntjening mellom inntjeningsårene. Den uoffisielle kickoff til inntjeningssesongen er utgivelsen av inntekter fra Alcoa (NYSE: AA), som er en stor aluminiumsproducent og Dow Jones Industrial Average-komponent, da det er et av de første store selskapene som frigjør inntjening etter slutten av hvert kvartal . Det faller også sammen med et økende antall inntjeningsrapporter som slippes ut. Det er ingen offisiell slutt på inntjeningssesongen, men anses å være over da de fleste store selskaper har sluppet sine kvartalsvise inntjeningsrapporter, som vanligvis skjer omtrent seks uker etter begynnelsen av sesongen. For eksempel, for fjerde kvartal, vil du ofte se et økende antall inntektsrapporter utgitt i den andre uken i januar (Alcoa leverer vanligvis i begynnelsen av den andre uken). Omtrent seks uker senere, eller i slutten av februar, begynner antall inntjeningsrapporter å redusere til nivået før inntjening. Det er også svært liten tid mellom hver inntjeningssesong. For eksempel begynner inntjeningssesongen for første kvartal i begynnelsen av april, noe som er litt over en måned etter utgangen av fjerde kvartal. Dette er en veldig aktiv tid i markedet som deltakere (analytikere, handelsmenn og investorer) vurderer inntektsrapporter, noe som kan påvirke deres posisjoner på eller i et selskap. Du kan ofte se mye bevegelse i aksjene i selskaper som slipper ut rapporter som markedet reagerer på de nye dataene. Det er ikke uvanlig å se aksjer hoppe 20 eller mer eller for å se dem falle med samme beløp. Det er også en svært aktiv tid for de finansielle nyhetene, som CNBC og The Wall Street Journal. Det er omfattende mediedekning av de store inntjeningsutslippene fra en generell oppsummering av inntektene for å rapportere om selskapene har savnet, møtt eller slått analytikernes forventninger. For mer, se Inntekter: Kvalitet betyr alt. Finn ut hvordan du får tilgang til kvartalsvise og årlige resultatrapporter for børsnoterte selskaper, og til og med hvordan du hører inn. Les svar Ta en titt på noen av måtene som sesongmessige trendanalyser kan brukes på ulike leverandører av finansielle tjenester og. Les svar Oppdag sesongmessige tendenser som påvirker metaller og gruvesektoren, spesielt gullpriser som representert i begge. Les svar Forstå hva det betyr når et selskap savner inntekter og ikke lever opp til konsensusestimater, og lær hvorfor de fleste. Les svar Før du drar inn i hva inntektsadministrasjon er, er det viktig å ha en solid forståelse av hva vi mener når vi refererer. Les svar Finn ut hvordan næringslivet påvirkes av sesongmessige mønstre i forbrukers smak, spesielt for bedrifter som skreddersyr. Les Svar Den totale dollarkursverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. Dette.

Comments

Popular Posts