Moving Gjennomsnittet Speed


Hastighet i luften Den ideelle gassloven er basert på et enkelt bilde av en gass som et stort antall molekyler som beveger seg uavhengig av hverandre, bortsett fra sporadiske kollisjoner med hverandre eller med veggene i beholderen. Når de kolliderer, oppstår kollisjonen uten noe tap av energi - det vil si at det er en elastisk kollisjon. Den ideelle gassmodellen forutsier at lydens hastighet i ren gass vil være hvor 947 er den adiabatiske konstanten (også referert til som den adiabatiske eksponenten, det spesifikke varmeforholdet eller den isentropiske eksponenten) for gassen, som ved romtemperatur avhenger hovedsakelig på formen av molekylet og vil ha en verdi bare litt større enn 1, P er absolutt trykk av gassen, og 961 er tettheten av gassen. Ved bruk av den ideelle gassloven er PV nRT (med n konstant, det vil si antall gassmolekyler konstant), kan ligningen ovenfor omskrives som hvor T er temperaturen i absolutt skala (f. eks. Kelvin), M er massen av ett gassmolekyl og k B er Boltzmanns konstant som konverterer absolutte temperaturenheter til energienheter. Merk at hvis den ideelle gassmodellen er en god modell for en ekte gass, kan du forvente, for en bestemt gass, at det ikke vil være trykkavhengighet for lydens hastighet. Dette skyldes at når du endrer trykket på gassen, vil du også endre densiteten med samme faktor. Hastigheten på lyden vil ha en meget betydelig avhengighet av temperatur og masse på molekylene som utgjør gassen. Til sammenligning er rotenes middelfirkant (eller rms) - hastighet av molekylene i en ideell gass, et passende gjennomsnitt for molekylets hastighet i gassen, gitt av og siden 947 er typisk mellom 1,2 og 1,7, kan du se at gjennomsnittet molekylets hastighet er nært knyttet til lydens hastighet og vil bare være litt større. For vanlig luft ved romforhold, beveger gjennomsnittsmolekylet på rundt 500 ms (nær 1000 miles per time). Legg merke til at lydens hastighet i stor grad bestemmes av hvor raskt molekylene beveger seg mellom kollisjoner, og ikke på hvor ofte de gjør kollisjoner. Dette er fordi ingen energi går tapt under kollisjonene. Kollisjonene reduserer ikke sakene, men slår bare av til bevegelsen - som allerede var ganske tilfeldig. Ved høyere temperaturer har molekylene mer energi og beveger seg raskere enn ved lavere temperaturer, derfor er lydens hastighet ved høyere temperaturer raskere enn ved lavere temperaturer. For luft, som er en blanding av molekyler, må du bruke gjennomsnittsverdier for den adiabatiske konstanten og molekylmassen. Luft er for det meste N 2 og O 2. som begge er enkle diatomiske molekyler med nesten samme masser. Den adiabatiske konstanten vil være svært nær 1,4 for begge molekyler for et vidt temperaturområde nær romtemperatur (graf). Derfor vil den adiabatiske konstanten også være nær 1,4 for luft. Gjennomsnittlig molekylmasse vil avhenge av luftkomposisjonen som forandrer seg noe, for eksempel på grunn av daglige variasjoner i relativ luftfuktighet. For 100 relativ fuktighet under normale romforhold, er ca. 2 av luftmolekylene vannmolekyler. Siden massen av en vannmolekyl er nesten halvparten av et oksygen - eller nitrogenmolekyl, desto større fuktighet er jo lavere tetthet av luften for samme trykk og temperatur. Ved eller nær romtemperatur er brøkdelen av luft som er vann liten, og så vil effekten ikke være stor. Noen svært små variasjoner kan forventes for andre variasjoner i luftinnhold, for eksempel i CO 2 - innhold. CO 2 molekyler er ca. 50 tyngre enn O 2 og N 2 molekyler, og det vil øke tettheten. Fraksjonen av luft som er CO 2 er så liten (0,04) at virkningene på grunn av CO 2 er også svært små. For luft utvist fra humane lunger, er CO 2 konsentrasjonen typisk 4 til 5, med en tilsvarende reduksjon i O 2 konsentrasjon, og det kan forårsake effekter som kan sammenlignes med fuktighetsendringer. Temperaturavhengigheten og endringen i tetthet på grunn av endringer i sammensetningen, sistnevnte nesten helt på grunn av endringer i fuktighet, er langt de to største årsakene til variasjoner i lydens hastighet i luften. Vær imidlertid oppmerksom på at fuktighet normalt uttrykkes som en prosentandel av maksimal konsentrasjon for luften. Det maksimale kan endres med forhold. Det som betyr noe for lydens hastighet er brøkdelen av luftmolekylene som er vann (dvs. den molære fraksjon). Den molære fraksjon som tilsvarer 100 fuktighet vil avhenge av temperatur og trykk (se graf). Derfor kan det være en tydelig avhengighet av trykk når vanninnholdet uttrykkes som en prosent relativ fuktighet i stedet for en molar fraksjon. Hvis du for eksempel tar 20 o C luft ved 1 atm og 100 fuktighet og fjerner halvparten av molekylene, kommer du opp med luft ved 0,5 atm og ca 50 relativ fuktighet, ikke 100 fuktighet. Derfor, for å se på endringene som bare skyldes endringer i trykk, og ikke molekylær sammensetning, må du sammenligne luft ved 1 atm og 100 fuktighet med luft ved 0,5 atm og 50 fuktighet. Det er noen ekstra små effekter knyttet til detaljene i utveksling av energi mellom molekylene. Disse effektene gir opphav til ikke-ideell gassadferd. Spesielt kan de forårsake disipation av lydenergi (det vil si lydenergien blir til varmeenergi). For normale atmosfæriske forhold er effektene på lydens hastighet svært liten, men kan også gi opphav til svært små variasjoner i lydens hastighet med frekvens. For en omfattende diskusjon om disse og andre effekter, se referansen nedenfor. Her er noen grafer som illustrerer hvordan lydens hastighet i ekte luft avhenger av temperatur, trykk, fuktighet og frekvens. Data for disse grafer er fra tabeller som er angitt i referansen nedenfor. Legg merke til at et trykk på 0,5 atm tilsvarer en høyde på like under 6000 m over havet og 20 o C er romtemperatur (20,00 o C 293,15 K). Daglige endringer i atmosfæretrykk på grunn av vær er omtrent pluss eller minus 5 (f. eks. Fra 0,95 til 1,05 atmosfærer på sjønivå).Virkning Ukentlig Sykling Ukentlig 13 måter å øke din gjennomsnittlige sykkelhastighet Bilder av Rupert Fowler, Grant Robinson, Andy Jones Det er en naturlig trang så snart du begynner å tråkke på en sykkel for å lure på hvor fort du går. En enkel speedo vil tillate deg å se din maksimale, nåværende og gjennomsnittlige hastighet for hver tur. Når du har den informasjonen, begynner spørsmålene å rulle, hvordan sammenligner jeg med andre ryttere. Hvor mye raskere kan jeg gå? Å holde øye med gjennomsnittet ditt er en god indikator på treningen og utviklingen din. Vi har kommet opp på noen måter som du umiddelbart kan gå raskere og noen som trenger litt mer praksis og tålmodighet. Uansett starthastighet, følg disse tipsene for å se din gjennomsnittlige økning. 1 Bøye og tuckelbuer Det største som senker deg når du sykler er vindmotstand. Mange av disse tipsene omhandler måter å redusere frontalområdet ditt og dra slik at du skar lettere gjennom vinden. Det enkleste av alt er å senke kroppsposisjonen litt på sykkelen. I stedet for å sitte opp rett i salen og fange mye vind, prøv å senke kroppen din nærmere barene ved å bøye og tucking i albuene. Du vil umiddelbart føle en forskjell. 2 Lytt til musikk Dette er vanskelig, fordi her på CA tror vi at du trenger alle dine sanser å sykle trygt, og som rider med en iPod, reduserer din evne til å høre trafikken rundt deg. Men National Cycle Training Standards anbefaler faktisk å prøve det slik at du blir oppmerksom på behovet for å sjekke over skulderen med hyppige intervaller noe som reduseres når rytterne tror at de kan høre biler. Sikkerhet til side, det er rikelig med forskning som viser at du lytter til raske, oppløftende musikk, reduserer dine oppfattede innsatsnivåer. Dr Costas Karageorghis, en forsker innen sportspsykologi, sier dette fordi musikken blokkerer tretthetsrelaterte symptomer som brennende lunger, hjerteslag og melkesyre i musklene. Det kan redusere vår oppfatning av innsats med så mye som 10 prosent. Du blir pedalere hardere uten å merke seg selv. Ved å bruke musikk som har et slag som ligner på en optimal syklingskadens, kan du få raskere pedal hvis du kan matche din kadence til rytmen. 3 Ride med andre Du kan vurdere dette juksen, men å ri med andre mennesker vil øke din gjennomsnittlige hastighet på flere måter. For det første hvis du tar det i sving å ri foran og dele arbeidet med å kutte gjennom vinden, vil du reise raskere som en gruppe enn alene. Riding med andre vil også oppfordre deg til å løfte ditt innsatsnivå, og prøver å holde tritt med noen litt raskere enn du vil bidra til å øke gjennomsnittet ditt, ikke bare på den ritten, men bidra til å bygge din kondisjon for fremtidige turer. 4 Pump opp dekkene. Riktig oppblåst dekk ruller raskere. Du bør sjekke dekkstrykket før hver tur, da endringer i temperatur og svakt sug av luft kan bety at de blir myke uten nødvendigvis å bli punktert. Kontroller dekkets sidevegg for det anbefalte trykket. Invester i en sporpumpe slik at du enkelt kan få det trykket du trenger, en mini-pumpe er best bevart bare for nødsituasjoner ute på veien. 5 Bremse mindre Hows dette for en åpenbar en. Prøv å bremse mindre. Bremsing senker deg og krever at du pedaler hardere for å akselerere tilbake opp til fart. Unødvendig bremsing er sløsing med energi og fart. Så hvordan forbedrer du først Prøv å eliminere komfortbremsing. Dette skjer når du ruller langs en rask vei eller nedoverbakke, og du begynner å gå litt raskere enn du er vant til. Bremsing for å få fart ned til et nivå du føler deg komfortabel med, er bra, men ta en god titt rundt først, hvis veien er god, fri for hindringer og relativt rett, det er ingen grunn til å bremse, så la sykkelen rulle og nyt litt fri fart. Det neste stedet for å forbedre tilliten er under sving. Bremsing senere vil hjelpe deg å holde hastigheten din lenger. Husk å alltid bremse i en rett linje slik at du har en komfortabel svinghastighet før du begynner å svinge. 6 Kjør på dråpene Hvis du kjører på en dråpehåndtert bar sportsbike, hvor ofte bruker du dråpene. Sjansene er ikke så mye, men å komme ned lavere forbedrer syklens håndtering, reduserer aerodynamisk tråkk og hjelper deg med å gå og synke med selvtillit . Ridning på dråpene reduserer vindmotstanden med 20 prosent sammenlignet med ridning på toppene. To hovedtyper stopper folk som kjører i dråpene, ikke er i stand til å nå bremsene og ikke føler seg komfortabel. Begge disse tingene kan løses med sykkeloppsett. Hvis sykkelen passer deg riktig, bør du kunne ri i dråpeposisjonen for store deler av turen. Du kan også trenge å strekke seg som stramme hamstrings og en ubøyelig nedre del gjør det vanskeligere. 7 Sporestativ Du har kanskje sett andre pendlere og sykkelkurer som balanserer, tilsynelatende uanstrengt, ved trafikklys og tenkte at de bare viste deres supermenneskelige sykkelferdigheter. Men det er mye mer til denne lille manøvreren enn showboating. Mens du fortsatt lurte på pedalen, har de lagt inn tre eller fire gode slag og allerede opp til fart og bort. Sporstående krever trening, og dette er ikke best gjort foran en varebil før mandag morgen rushtid. Når du stopper for mat eller henger rundt og venter på vennene dine, begynner du å leke med teknikken. For å lære dette, finn en liten stigning, hjelper gradienten med å finne balansepunktet ditt. Hvis du vanligvis rider klippet i bytte til trenere for selvtillit. Begynn med å sykle veldig sakte i tette sirkler. Dette vil hjelpe deg med å få en følelse av hvordan du skal balansere vekten din. Gå så sakte og tett som mulig, og prøv å bruke glatte bevegelser. Når du er komfortabel, kom til et sakte stopp med hjulet som peker oppoverbakke. Hold hodet opp i stedet for å se på fornavet. Velg et sted og fokus øynene dine på det stedet. Nå, med foten din, er den som er fremover (føttene på tre og ni oke), sving hjulet (ca. 45) inn i skråningen, og hold nok press på matvaren for å holde balansen, men ikke nok til å bevege seg oppover . Bruk den samme ratchetingteknikken du brukte til å ri i sirkler, slapp trykket litt, slik at hjulet ruller tilbake, påfør det igjen og det ruller fremover. Med den svake gokingen frem og tilbake, kan du opprettholde balansen. I utgangspunktet kan du alltid jukse ved å ta tak i en lampepost eller rekkverk når du er stoppet. Bare husk å begynne å tråkke litt før du lar deg gå, så du har momentum, ellers kan du bare plop over sidelengs 8 Kjør ut i en vind og hjem i en halevind. Med mindre du er en sjømann og en syklist, kan du ikke gi vindretning en tanke daglig, men vinden kan både være din venn og fiende. En hodestrøm kan gjøre riing føles som en kamp, ​​noe som gjør at du føler deg sakte uansett innsatsen du setter inn. En halevind gjør at du føler deg som en superhelt som du enkelt kan snurre sammen med toppfart. Benytt deg av vinden ved å planlegge ruten din, slik at den utvendige delen når du er friskeste er i hovvinden og hjembyen når du føler deg trøtt, har en halevind. 9 Miste vekt Hvis du vil gå litt raskere, vil det være en stor forskjell hvis du mister litt vekt. Å miste vekt gjør at du kan gå raskere for samme innsats. Mindre vekt vil selvsagt hjelpe oppoverbakke som du har mindre å bevege seg mot tyngdekraften. På samme måte vil miste vekt hjelpe deg med å slå et mindre hull i luften, og redusere tråden du forårsaker når du sykler på leiligheten. Du trenger ikke å bli obsessiv med kosthold eller trening for å miste nok vekt til å føle forskjellen. Ikke å ha en teskje sukker i teen tre eller fire ganger om dagen, ville være nok til å miste 0,5 liter fett i en måned. Riding en ekstra 30 minutter, tre ganger per uke vil gjøre det mulig å slippe så mye som 1 lb i måneden. 10 intervaller Den raskeste måten å øke gjennomsnittshastigheten er å trene med hastigheter over den. Tydeligvis kan du ikke bare gå ut og ri din normale rute raskere enn vanlig, du begynner raskt å skade eller gå tom for energi. I stedet anbefaler trenere intervalltrening. Dette gjør at du kan sykle for korte utbrudd med hastigheter over det vanlige gjennomsnittlige tempoet og deretter sakte og gjenopprette før du går fort igjen. Du kan prøve denne teknikken under en tur, det trenger ikke å bli lagret for strenge treningsøkter. Fartlek trening ble designet av en svensk trener og betyr i utgangspunktet å spille med fart. Du kan velge å ri så fort du kan til slutten av veien og deretter gjenopprette til du passerer fem lamper før du går fort igjen. Bruk noen markører du liker fra ditt miljøparkerte biler, veiskilt, gateways. Velg mål og pedal hardt til du når det, og slapp av. Pass på at veien er trygg, og at uansett hvor hardt du prøver, hold hodet oppe for å oppdage eventuelle farer. Hvis du vil ha en mer strukturert økt, prøv denne. Hvis vi antar at du vanligvis gjennomsnittlig 14 mph på leiligheten, ri i 15-20 minutter for å varme opp før du finner en rimelig flatt strekning av veien. Når du kommer dit sykle i to minutter ved 16mph. Velg et vanskeligere utstyr, og opprettholde samme kadence i stedet for å prøve å trampe raskere. Etter å ha trampet hardt i to minutter, bytt tilbake til det enklere utstyret, senk det og ta det rolig i fem minutter, men hold bena pedal, dette hjelper gjenopprettingsprosessen. Gjenta så hele intervallet en annen tre eller fire ganger. Hvis det føles for lett neste gang, sikter du på å gå 3, 4 eller 5mph raskere i løpet av intervallet enn du normalt ville sykle. Etter noen turer ut vil du vite hva som fungerer for deg. Din gjennomsnittlige hastighet for disse turene kan vel være mindre enn normal gjennomsnittshastighet. Ikke noe problem i det hele tatt, siden det ikke er utfordringen. Utfordringen er å sakte få deg og bena dine brukt til å sykle på 16 mph i stedet for 14 mph. 11 Bygge muskler Bygg opp syklusmuskulaturene dine og utvikle effektiviteten når en sykkelrider finner sted over en lang periode, det er ingen erstatning for tid på sykkelen når det gjelder å forbedre syklingstrening. Hvis du kjører jevnlig, vil gjennomsnittshastigheten gradvis øke som vil avstanden du føler deg komfortabel å ri. Men for å øke hastigheten på utviklingen din og å etablere gode teknikker og bidra til å bygge noen sykkelmuskulatur, er det øvelser du kan øve mens du er på sykkelen. Rask pedalering har større avhengighet av ditt hjerte-kar-system enn langsom pedalering i tungt utstyr. Raskt pedaling hjelper deg med å være mer effektiv også. Se Lance Armstrong og se hvor fort beina hans spinner. Men for å forbedre gjennomsnittet ditt vil du være i stand til å snu et stort utstyr raskt, twiddling et lite utstyr, uansett hvor raskt beina vender, vil du ikke få det noen raskere. Derfor må du gjøre begge typer trening i dine sykler, raske ben og store gir, slik at når du legger dem begge sammen, får du den hastigheten du trenger. Å skyve veldig store gir med svært lave hastigheter virker på omtrent samme måte som vektløfteren som løfter tunge vekter veldig sakte. I stedet for å bygge opp en fiber av en muskel og gjøre den sterkere, legger den til flere fibre i muskelen som gjør den langt sterkere. Etter en god oppvarming, finn en jevn trille med en lav gradient og velg et gir som krever at du pedaler sakte for å holde den vende. Du bør gjøre rundt 50 rpm, mindre og du kan strain knærne så vær forsiktig. Som du pedal vil du føle at alle dine benmuskler fungerer. Etter et minutt av denne bryteren til et lettere gir og pedal fort, når du føler deg gjenopprettet gjentakelse. Gjør dette opptil 10 ganger på turen en eller to ganger i uken. Hurtigkjøring er viktig for å få musklene til å skyte raskt og etablere de riktige forbindelsene mellom hjernen, nervesystemet og muskelfibrene. På en flatt vei finner du et gir du er komfortabel inn og noterer hastigheten din. Bytt ned til et enklere gir og se om du fortsatt kan holde samme hastighet ved å tråkke raskere. Prøv å snu bena så fort du kan, men stopp når du begynner å hoppe på sadel. Hvis du har en kadensskjermer, prøv å gjøre blokker på 20 sekunder med 10 sekunder gjenoppretting mellom spinning på 90rpm, 95rpm, 100rpm, 105rpm, 110rpm og deretter 20 sekunder så fort du kan uten å hoppe. 12 Aero bike andor hjul Hvis du virkelig vil gå ut, kan du kjøpe fart. Aerodynamisk slange på sykler, aero-profil eiker og dypfelger bidrar til å redusere slitasjen, slik at du kan gå raskere. Imidlertid forårsaker menneskekroppen 70 prosent av den totale tråden (sykkelen og hjulene rundt 30 prosent), slik at forbedringer i kjørestillingen vil være den viktigste faktoren. Før du begynner å shelling ut penger, husk at disse forbedringene vil være svært små sammenlignet med de som kan oppnås ved å miste vekt, ri mer og få montør. Hvis du vil bruke litt penger i sykkelbutikken i budet ditt for fart, så er det beste alternativet å få riktig sykkelmontert og sørg for at du har slank, Lycra-sett. 13 Strammere klær Det er to grunner til å bruke tettsittende syklestykker. En, materialet er designet for å veie opp varme og svette, og holder deg kjølig og tørr, noe som gjør det langt mindre slitsomt å ri. To, løse baggy klær legger til mye dra, noe som definitivt vil bremse deg ned. Se etter tynne klær og gjør unna med flapping topper. Gjør glidelås opp hvis du vil gå raskere. Den virkelig seriøse selv dekker skoene sine med Lycra støvler. Betyr gjennomsnittlig hastighet virkelig det er naturlig å lure på hvordan gjennomsnittshastigheten din sammenligner med andre ryttere. Å skanne forumet er det mange mennesker som lurer på om deres gjennomsnittlige hastighet er nok til at de kan ri med en klubb eller gå inn i et løp. Det er et tøft spørsmål å svare som så mye, kan påvirke gjennomsnittshastigheten din på en tur. Mens du holder et mentalt notat om din gjennomsnittlige fart fra rides, kan du hjelpe deg med å se hvordan treningsprestasjonen er i ferd med å forme seg, det er farlig å bli slave til det. Mange ting påvirker gjennomsnittshastigheten din på vindretning og styrke, terreng, vei, fuktighet og varme og trafikkvolum. Hvis du blir for besatt av små endringer, kan du føle deg demoralisert på treg dager, selv om en langsommere hastighet kanskje ikke representerer dine innsats eller treningsnivå, men skyldes endringer i forhold. Chasing stadig raskere gjennomsnitt på daglig basis vil forlate deg spenst ut og sliten. I tillegg kan det oppfordre deg til å ta flere farer da hastigheten blir viktigere enn turen. Annet enn som en måte å overvåke fremgangen din, betyr ikke gjennomsnittlig hastighet noe så mye. Vi anbefaler at du velger en trygg, flatt rute som du kjenner rimelig godt og kjører hardt en gang i måneden med sikte på å se din gjennomsnittlige hastighetsøkning. 8220Fast pedaling hjelper deg å være mer effektiv8221. Vi fortsetter å høre dette, men hvor er beviset og hva betyr 8220efficient8221 selv i denne sammenheng, har jeg lagt merke til en jevn nedgang i mine tider på 2 vanlige treningsløp. Jeg traff både rimelig vanskelig en å være 10,4 mil løkke, og den andre en 24 kilometer ut og tilbake innsats. Det jeg har oppdaget fra strava-segmentene, er den ekstra innsatsen på de harde biter og pedaling av 8220easier8221 biter som gjenopprettingsmuligheter gjør store forskjeller8230 og min gjennomsnittlige hastighet har klatret fra 15mph til 19.5mph (im 50 neste uke, 12 pund). Teorien Å være å klemme 2 eller 3 mph mer på en utforbakke er vanskeligere enn å bare sette inn litt innsats opp bakken, i stedet for å bare snurre granny gear8230 (unnskyldninger til noen grannier) og selv om disse er gevinster gjort med lavere samlede hastigheter enn 8220fast8221 biter av kurset, beviset er at det virker .. Jeg har også begynt å snuble beina mine på flatene8230 og sørger for at jeg ikke går for mange firkanter. igjen gjør stor forskjell .. Jeg har ikke en strømmåler. det er den neste tingen8230, men jeg skal gjøre gode fremskritt og føler at jeg skal kaste 20mph snart på bth rides. Watts per kg betyr ikke mye på flatflaten. Ascents er wattskg og på flat eller nedstigning handler det om vedvarende watt. Du har begge et poeng skjønt. Mange av disse tipsene hjelper deg med å komme et eller annet sted raskere eller bedre i raser, men don8217t hjelper deg med å få fysisk bedre å produsere vedvarende kraft. For det vil du ha en gammel, tung, rusten sykkel med forferdelige lagringer, knobbydekk som er oppblåst, og du vil ha på deg de vakreste klærne du kan få. Trykk så HARD på den. Mens du gjør det, vil gjennomsnittshastigheten fra måned til måned fortelle deg hvordan du skal forbedre. Selvfølgelig, hvis vi bare ønsket å presse hardt, kunne vi bruke en innendørs maskin. Vi liker å gå steder og gå der raskere. I det minste gjør stillingsspissene deg faktisk mer i stand til å gjøre det. Gearet, bare bra, gjør utstyret ditt bedre. Hvilken forskning Alle undersøkelsene jeg har hørt om, sier i utgangspunktet at løftevekter hjelper deg med å løfte større vekter (noen reps om gangen) og sykler, hjelper deg å sykle raskere (ved 100 reps per minutt). Faktisk å bygge for mye rask trollmuskel kan bare legge til ekstra ubrukelig vekt, ikke at I8217d klager, men en pro kanskje. Ingen omtale av styrketrening for utvikling av kraft for å øke hastigheten er veldig interessant vurderer overflod av forskning på dette området å snu et stort utstyr er ikke en erstatning. Det fungerer ikke med en GPS-aktivert datamaskin, men å montere en ekstra magnet på forhjulet er en svært effektiv måte å øke gjennomsnittshastigheten på. Mest lest denne uken Siste nytt Siste artikler Koble til oss Sykling Ukentlige seksjoner Andre måter å lese komme i TouchSpeed ​​Formel En måte å beregne gjennomsnittshastigheten på er å bruke matteformel for hastighet. Hastighetsformel er også kjent som gjennomsnittshastighetsformel eller hastighetsavstandsformel eller formelen for tidsavstand og hastighet. Før vi beregner hastigheten som damen under kjører, kan vi definere hvilken hastighet som er. Deretter kan vi beregne hvor raskt damen nedenfor kjører eller den gjennomsnittlige hastigheten som hun kjører på. Definisjon av hastighet Hastighet er et uttrykk for hastigheten der en gjenstand beveger seg relativt i en referanseramme. Det betyr at når du beregner en gjennomsnittlig hastighet på noe, antar du at objektet beveger seg med en hastighet i forhold til et stasjonært sted. For eksempel er hastigheten på en bil den hastigheten som bilen beveger seg på, forutsatt at veien er stasjonær eller ikke bevegelig, selv om det teknisk sett går veien med Jorden. Fysikk formel for hastighet Matematikk formel for fart er avstand delt etter tid. Eller bare sett, gjennomsnittshastigheten eller hvor fort noe beveger seg er avstanden den har reist delt på den tiden det tar å reise. For eksempel ble den gjennomsnittlige hastigheten som damen i bildet kjørte gitt av avstanden hun har løpt delt på den tiden det tok henne å kjøre den avstanden. Hastighet er skalar Når du beregner gjennomsnittshastighet, merk at hastigheten er en skalar og ikke en vektor. Ved skalar mener vi at hastigheten ikke har noen retning, i motsetning til en annen fysikkbetegnelse kalt hastigheten som har en retning. I et annet ord, er hastigheten som en bil beveger seg øst på, for eksempel 5 meter per sekund, det samme som den hastigheten som den samme bilen beveger seg vest på 5 meter per sekund. Dette gjør beregningen av gjennomsnittshastigheten enkel. Det siste vi skal nevne om beregningshastigheten er hastighetsenheten. Hva er SI-enheten for fart Standardstandarden for hastighet er meter per sekund eller ms. Det betyr at når du beregner gjennomsnittshastighet, måler du avstanden som er reist i meter, og måler tiden som er tatt for å reise den avstanden i sekunder, så del avstanden som er tilbakestilt i meter etter den tid det tar å reise den avstanden i sekunder, og der har du gjennomsnittshastigheten. Hvis du er i tvil, se tilbake til gjennomsnittlig hastighetsformelavstand delt på tid.

Comments

Popular Posts